Origami funcţional

Origami – arta plierii hârtiei cu scopul de a obţine diverse forme mai mult sau mai puţin utile. Întotdeauna am fost fascinat de această îndeletnicire şi i-am invidiat pe aceia care au răbdarea de a împături şi talentul de a inventa diverse modele de origami. Nu mă refer la simplii pasionaţi care fac bărcuţe şi avioane de hârtie ci la maeştrii care le-au inventat şi la cei care incă mai inventează şi în zilele noastre. Dacă arunci o privire mai îndeaproapele aecst domeniu vei descoperi o multitudine de tehnici de îndoire şi categorii de origami şi de asemenea diferite materiale.

Deşi sunt departe de a da lecţii în acest domeniu pot spune că sunt totuşi pasionat şi că uneori îmi face plăcere să descifrez diagramele complicate ca să obţin vre-un model mai deosebit. Iar dacă la început nu acceptam decât acea categorie în care se foloseşte un pătrăţel de hârtie (şi care e şi cea mai răspândită formă) acum caut cu precădere acele forme care să aibe şi o funcţie în final, să poată fi folosite la ceva sau să aibe o utilitate.

Ca să mă fac mai bine înţeles iată câteva exemple din ceea ce înţeleg eu prin origami funcţional: avioanele de hârtie chiar “zboară”, bărcuţele de hârtie “plutesc”, dintr-un pahar de hârtie poţi bea apă iar într-o soniţă poţi pune sare; nu mai pomenesc de coifurile facute din ziare sau cornetele în care se vindeu bomboane, toate folosite fără a li se acorda prea mare atenţie. Înseşi scaunele pliabile sunt în opinia mea tot o formă de punere în practică, dar la un alt nivel, a aceleiaşi arte orientale de împăturire a hârtiei. În căutările mele am găsit de la obiecte de mobilă şi decoraţii până la moduri de împăturire a unui şerveţel de pus pe masă sau chiar a unui prosop de baie, de la modele didactice pentru copii până la modele pentru adulţi (şi chiar cu restricţia 18+), de la figuri 2D la cele 3D, teorii matematice şi figuri geometrice.

Voi dedica acest blog tuturor modelelor care mi se par utile sau interesante şi care sper să vă placă şi vouă.

Un răspuns

  1. zjfjnhc

Lasă un răspuns

